کارتن های منقسم را بیشتر بشناسیم.

همان طور که می دانیم کارتن های بسته بندی مانند کارتن دایکاتی و کارتن لمینتی از تنوع بسیار بالایی برخوردار می باشند که هر کدام از آن ها ویژگی های منحصر به  فردی داشته و به منظور خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از این نمونه ها، کارتن های منقسم می باشد. در واقع این کارتن ها به گونه ای طراحی شده اند که فضای داخلی جعبه، تقسیم بندی می گردد. البته این نوع از کارتن های بسته بندی با توجه به میزان استحکام و نحوه تقسیم بندی در نمونه های مختلفی وجود دارند.

از این رو در ادامه به منظور آگاهی بیشتر و شناخت دقیق تر این نوع کارتن ها به معرفی انواع آن ها خواهیم پرداخت.

منقسم کارتن چیست؟

در واقع منقسم کارتن یا تقسیم کننده ها به محافظ هایی گفته می شود که درون کارتن های بسته بندی قرار گرفته و به منظور تقسیم بندی فضای داخل جعبه استفاده می گردد.

این تقسیم کننده ها معمولا در غالب صفحات مقوایی با ضخامت های متفاوت تولید می شوند و با توجه به محصول درون بسته بندی در برابر فشار و ضربه های خارجی و یا بر اساس نحوه چیدمان محصول درون بسته بندی از تنوع بالایی برخوردار بوده و به صورت های گوناگون،  فضای درون  جعبه را تقسیم بندی می کنند.

برای ساخت کارتن منقسم باید گفت که برای تولید این محصولات معمولا از کاغذهای بازیافتی استفاده می کنند که در ادامه مواد تولید شده را با دستگاه منقسم کارتن در ابعاد سفارشی و رنگ دلخواه آماده می کنند.

در واقع منقسم های کارتن تاثیر بسیار زیادی بر محافظت از اشیا و جلب رضایت مشتری می گذارد و از آن  جایی که از آسیب دیدگی قطعات درون بسته بندی جلوگیری می نماید. از این رو استفاده از منقسم ها می تواند بر کسب و کار افراد تاثیر مثبت بگذارد و هزینه های تجاری را کاهش دهد.

البته باید به این نکته توجه داشت که منقسم ها با نگهدارنده های درون جعبه های بسته بندی، متفاوت هستند. چرا که نگهدارنده ها، قوی، محکم و  ثابت می باشند.

در حالی که منقسم ها، نقش جدا کننده محصول در کارتن بسته بندی را بر عهده داشته که مطابق با نوع محصول و نحوه بسته بندی قابل تغییر می باشد  و از ویژگی های آن ها می توان به قابل تنظیم بودن و انعطاف پذیر بودن اشاره نمود.

انواع منقسم های مقوایی

با توجه به نوع کاربرد و نحوه بسته بندی عمدتا ساختار منقسم ها می تواند از مقواهای کنگره دار دو لایه، سه لایه و پنج لایه تشکیل شده باشد.

منقسم کارتن تک لایه :

منقسم کارتن تک لایه از استحکام و انعطاف پذیری بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل، در نقش ضربه گیر عمل کرده و از آسیب به محصولات جلوگیری می کنند.  از سویی دیگر این نوع کارتن قابل بازیافت بوده و هم چنین  از مواد بازیافتی تولید می شود.

منقسم کارتن سه لایه :

منقسم کارتن سه لایه  شامل دو مقوا و یک مقوایی کنگره دار در بین آن می باشد. از این رو این نوع منقسم ها نسبت به منقسم دو لایه، در برابر نفوذ آب مقاوم تر بوده و استحکام بالاتری خواهد داشت.

منقسم کارتن پنج لایه :

منقسم کارتن پنج لایه شامل سه لایه مقوا به همراه دو لایه مقوای کنگره دار در وسط سه لایه می باشد و به دلیل کیفیت، مقاومت و استحکام بالا معمولا برای جا به جایی اشیا بسیار بزرگ یا محصولات بسیار حساس کاربرد داشته یا در صنعت حمل و نقل و صادرات کارتن استفاده می شود.

بررسی مزایای کارتن های منقسم  

در مجموع استفاده از کارتن های منقسم مزایای بیشمار دارند که در ادامه به بررسی برخی از آن ها می پردازیم.

  • کارتن های منقسم از ایجاد خراش در سطوح سیقلی یا رنگ آمیزی شده جلوگیری می نمایند.
  • امکان ساخت سفارشی در ابعاد دلخواه مشتری برای آن ها امکان پذیر می باشد.
  • می توان آن ها را به صورت های مختلف نظیر یک ورق بزرگ یا برش داده شده یا آماده برای مونتاژ ارائه نمود.
  • به کمک آن ها می توان از حرکت محصول درون بسته بندی جلوگیری کرده و در همین راستا بسته بندی حمل و نقل آسانی داشته باشد.
  • از سویی دیگر استفاده از منقسم ها، منجر به افزایش استحکام در مجموع بسته بندی می گردد.
  • با کاهش حجم فضای موجود در داخل بسته بندی، هزینه حمل و نقل هم کاهش می یابد.

سخن آخر

کارتن های منقسم می تواند به صورت آماده یا سفارشی تهیه شود. برای اطمینان از کیفیت و قیمت این محصولات، می توان آن را از فروشگاه ها یا تولید کنندگان معتبر مانند کارتن هما خریداری نمود.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scan the code
Call Now Button