ساخت قالب (خط تیغ)

در حقیقت مقوای کارتن از مواد مهم و اساسی در کارخانه کارتن سازی و ساخت کارتن های مخصوص بسته بندی بوده و مهم ترین فواید آن ها قابل بازیافت و مقرون به صرفه بودن آن ها می باشد

البته جنس کارتن های بسته بندی متفاوت بوده و هر یک ویژگی های منحصر به فردی مخصوص به خود را دارند.

مراحل خط تیغ کارتن

اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که برای تولید یک کارتن بسته بندی باید از صفحات فشرده شده که شامل چند لایه کاغذ هستند استفاده نمود.  به گونه ای که لایه های کاغذی را با استفاده از دستگاه های مخصوص فشرده  کرده، سپس برش و خط تیغ کارتن را شکل داده و در نهایت هم کارتن های برش خورده وارد بخش کارتن سازی می شوند.

در راستای تبدیل محصولاتی مانند کاغذ و مقوا به کارتن های بسته بندی باید از برش های خاص، معروف به برش قالبی استفاده نمود که خط تیغ را تشکیل می دهند.

به گونه ای که ورقه های کارتن با شکل گرفتن تیغه های برش و خط تا شکل گرفته و برای تهیه جعبه های گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. البته روش ذکر شده به دایکات معروف است که در آن کارتن ها توسط خط تیغ کارتن ساخته و به کار برده می شود.

برای ایجاد خط تیغ می توان از دو روش دستی یا با استفاده از دستگاه استفاده نمود.

البته امروزه در حال حاضر که همه چیز به صورت رایانه ای انجام می شود،  شکل دهی خط تیغ کارتن هم با استفاده از نرم افزار هایی مانند کرل یا Illustrator استفاده می گردد.

در واقع با کمک این نرم افزارها، اشکال هندسی را طراحی کرده و سپس شکل های هندسی طراحی شده را به نرم افزار معرفی می کنند تا مشخص گردد، خط تیغ در کدام قسمت ها اجرا شود.

مطالب مرتبط:

صادرات کارتن

کارتن لمینتی

کارتن دایکاتی

کارتن های منقسم

چسب مناسب بسته بندی

کارتن تلسکوپی

جعبه های لمینتی

چاپ فلسکو

انواع کارتن

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scan the code
Call Now Button