همان  طور که می دانیم کارتن وسیله ای مهم و اساسی برای مراقبت از اشیا و نگهداری آن ها در زمان جابجایی محصولات مختلف می باشد. از این رو انتخاب و خرید انواع کارتنی باکیفیت مانند کارتن لمینتی ، کارتن دایکاتی و غیره که متناسب با نیاز شما باشد، امری لازم و ضروری خواهد بود.

البته شاید در نگاه اول خرید کارتنی مقاوم و باکیفیت امری ساده به نظر برسد اما زمانی که به بازار کارتن سازی وارد می شوید با نمونه های زیادی از کارتن رو به رو خواهید شد که برای کاربردهای مختلف و در کیفیت های متفاوتی تولید شده است.

از این رو تشخیص کیفیت کارتن مناسب از دیدگاه خریدار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. به همین منظور در این بخش به منظور ارتقا سطح  آگاهی افراد به ویژگی های یک کارتن باکیفیت می پردازیم.

ویژگی های یک کارتن باکیفیت

در واقع کیفیت یک کارتن مرغوب با توجه به نیاز مصرف کننده به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه به بررسی برخی از این موارد خواهیم پرداخت.

مقوا به کار رفته شدن در ساخت  کارتن

در حقیقت ماده اولیه برای ساخت کارتن، مقوا است. از این رو هر چه جنس این مقوا بهتر باشد، کارتن از کیفیت بالا تری برخوردار می باشد.

در نتیجه  زمان خرید کارتن به جنس مقوای استفاده شده در ساخت آن دقت کنید. چرا که مقوای درجه یک، استحکام و ضخامت خوبی دارد و معمولا برای تولید آن از چوب درختانی نطیر کاج یا صنوبر استفاده شده است.

تعداد لایه های کارتن

کارتن های موجود دربازار با توجه به نیاز مصرف کننده از لایه های متعددی تولید شده اند و معمولا به صورت دو لایه، سه لایه و پنج لایه عرضه می شوند. البته در حاال حاضر کارتن سه لایه و کارتن پنج لایه از پرکابرد ترین کارتن های چند لایه موجود در بازار به شمار می آیند.

در این نوع کارتن ها لایه های رویی از جنس مقوا می باشد و لایه های میانی هم از مقواهای شیاردار تشکیل شده است. هر چه تعداد لایه ها بیشتر باشد، بر کیفیت و استحکام کارتن افزوده خواهد شد.

کارتن های انعطاف پذیر

در واقع هر چه انعطاف پذیری یک کارتن بیشتر باشد، کیفیت آن هم افزایش خواهد یافت. این دسته از کارتن ها بیشتر  برای حمل کردن اجسام و وسایل مختلف کاربرد خواهد داشت.

در میان نمونه های مختلف موجود در بازار معمولا کارتن های سه لایه یا سینگل فیس بیشترین میزان انعطاف پذیری را دارند.

( کارتن سینگل فیس به کارتن هایی گفته می شود که از از چسباندن یک لایه ی مسطح به یک لایه موج دار تشکیل شده است.)

توجه به اتصالات کارتن

توجه به نوع اتصالات کارتن  یکی دیگر از راه های تشخیص کیفیت کارتن می باشد. البته لازم به ذکر است . اتصالات کارتن از تنوع بسیار زیادی برخوردار می باشند اما در میان نمونه های مختلف اتصلات چسب، منگه و دوخت از رایج ترین نمونه های موجود در بازار می باشند که هر کدام از آن ها ویژگی های منحصر به فردی برای خود دارند و نمی توان گفت که کدام یک از آن ها کیفیت بالاتری دارد.

از این رو اتصالات کارتن را بهتر است بر اساس نحوه استفاده از کارتن در نظر گرفت.

سخن آخر

همان طور که در مطالب بالا ذکر شد، گزینه های مختلفی برای تشخیص کیفیت کارتن وجود دارد، اما در نهایت بهتر است کارتن های باکیفیت را از فروشندگان و تولید کنندگان معتبر مانند هما کارتن خریداری نمایید تا در این راستا محصولات باکیفیت را با قیمتی مناسب و اطمینان خاطر تهیه نمایید.

مطالب مرتبط:

صادرات کارتن

آشنایی با نحوه محاسبه قیمت کارتن

کلیشه سازی

ساختار کارتن های بسته بندی

کارتن تلسکوپی

جعبه های لمینتی

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scan the code
Call Now Button